donderdag 11 april 2013

Museum weekend








































Last weekend it was museum weekend in The Netherlands, which meant lots of museums had reduced entree fees. I went to the MOTI (Museum of the Image) in Breda. It's a museum for visual culture/ visual communication. They had an exhibition on 'Couture Graphic' and '100 years of graphic design' in which I was very interested. On the first picture you see a dress of 'Victor and Rolf'; a famous dutch fashion design duo. I've never seen a catwalk dress for real, but I found it very impressive! At the last picture you see dutch graphic design a la Jugendstil. I love that simple, serene style so much.  Maybe I'm going to experiment with this style in my own work. 

Het afgelopen weekend was het Museumweekend in Nederland en dan hebben veel musea een gereduceerd entree tarief. Ik ben naar het MOTI (Museum of the Image) in Breda geweest. Het is een museum voor beeld cultuur/ visuele communicatie. Ze hadden een tentoonstelling over 'Couture Graphic' en over '100 jaar Grafisch Design' en vooral in de laatste was ik erg geïnteresseerd. Op de eerste foto een jurk van 'Victor en Rolf'; een bekend Nederlands mode ontwerpers duo. Ik heb nog nooit in het echt een jurk  gezien die op een catwalk gedragen is en ik was er dan ook zeer van onder de indruk!  Op de laatste foto grafisch design a la Jugendstil. Ik houd van deze simpele serene stijl. Misschien ga ik daarmee nog eens experimenteren in mijn eigen werk.



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten